ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ ΤΟΥ Τ.Μ.Χ.Π.Π.Α. ΣΤΙΣ 11/11/2009
‘Ένα μήνα μετά την εκλογή της “νέας” κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, και οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι και η νεολαία δεν έχουν τίποτα το θετικό να περιμένουν από αυτή, παρά το “σπρώξιμο” από τα ΜΜΕ και τις επικοινωνιακού χαρακτήρα αλλαγές στα υπουργεία. Το σύστημα ελπίζει ότι το ΠΑΣΟΚ θα τα καταφέρει καλύτερα από τη ΝΔ -η οποία κατέρρευσε στις εκλογές της 4ης Οκτώβρη- στο να περάσει τα “αναγκαία μέτρα” που θα φορτώσουν τα βάρη της κρίσης στις πλάτες της κοινωνικής πλειοψηφίας, ποντάροντας στην ικανότητα του να ενσωματώνει τις αντιδράσεις και τη λαϊκή δυσαρέσκεια. Παρά το “πράσινο-οικολογικό” περιτύλιγμα, η κρίση και η υπέρβαση της προς όφελος του κεφαλαίου είναι το βασικό διακύβευμα και για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και δεν θα είναι εύκολο, με την ανεργία να έχει φτάσει το 16% και την υπομονή του κόσμου να στερεύει.
Πλέον βαδίζουμε προς την 36η επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973 αλλά και προς την συμπλήρωση ενός έτους από την εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008, δύο εξαιρετικά σημαντικές στιγμές των κινηματικών διαδικασιών στην ιστορία της μεταπολίτευσης. Το φετινό Πολυτεχνείο κυριαρχείται από την έλευση των συνεπειών της κρίσης στους εργαζόμενους και τη νεολαία και την αστική επίθεση για την υπέρβασή της σε όφελος του κεφαλαίου. Στα πλαίσια των συνεπειών αυτών και της συνέχισης της προσπάθειας για υπέρβαση της κρίσης από πλευράς κεφαλαίου έχει ξεκινήσει η επίθεση της νέας κυβέρνησης (συνέχεια της προηγούμενης) σε παιδεία-εργασία-δημοκρατία. Η συνέχιση της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης γύρω από τα ζητήματα των ιδιωτικών πανεπιστημίων, της αξιολόγησης και της χρηματοδότησης βάσει επιχειρηματικών-ανταποδοτικών κριτηρίων, της αναμόρφωσης του εισαγωγικού συστήματος σε πιο αντιδραστική και ταξική κατεύθυνση, του χτυπήματος στη μέριμνα, της αναμόρφωσης και καθολικής εφαρμογής των νόμων – πλαίσιο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ πάει χέρι χέρι με την εμπέδωση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων (απολύσεις των εργαζομένων στο δημόσιο στα προγράμματα stage – νέα προγράμματα ελαστικοποίηση – διάλογος με ΕΒΕΑ και ΣΕΒ), τη συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, τη συνέχεια των ιδιωτικοποιήσεων, την αύξηση των απολύσεων. Ως επιστέγασμα έρχεται την ίδια ώρα η όξυνση της επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες.
Η λειτουργία των σχολών αλλά και των ΠΜΣ συνολικά, είναι από τη βάση τους προβληματική. Καταρχάς συνολικά στις μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικές διατριβές εντοπίζονται προβλήματα από τις συνέπειες της αντικεπαιδευτικής πολιτικής της τελυταίας δεκαπενταετίας που προωθούν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπό τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Ο βασικός στόχος αυτών των αλλαγών είναι η παραγωγή ενός πειθαρχημένου, ευέλικτου και απασχολήσιμου εργαζόμενου.
Πιο συγκεκριμένα:
àΓενικεύεται όχι μόνο η επιβολή διδάκτρων με πρόσχημα την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους αλλά εντείνονται και οι ταξικοί φραγμοί. Η προσπάθεια κατάργησης της φοιτητικής μέριμνας για τους ΥΔ θα ήταν καθεστώς αν δεν υπήρχαν από την πλευρά μας κινητοποιήσεις.
àΤα εργασιακά δικαιώματα και η παραγόμενη έρευνα των διδακτόρων μετατρέπονται σε άθροισμα πιστωτικών μονάδων, διαμορφώνοντας σταδιακά, διδακτορικά πολλών ταχυτήτων όπου κριτήριο για την προσαύξηση των μονάδων του διδακτορικού θα είναι μια σειρά «προσόντων» όπως σεμινάρια, μαθήματα κ.λπ. όπου αναγκαστικά σε ένα καθεστώς αέναης συλλογής προσόντων θα καθίστανται υποχρεωτικά. Ο δρόμος της ατομικής διαπραγμάτευσης είναι γεγονός και έχει δείξει το αδιέξοδο του.
àΘεσμοθετείται η ανταποδοτική χρηματοδότηση έως και μαύρη εργασία των μεταπτυχιακών και υπ. διδακτόρων. Ειδικότερα στο Νόμο Πλαίσιο δεν εξασφαλίζεται καμία μισθολογική και ασφαλιστική παροχή αλλά αντίθετα ως καθεστώς προβάλλεται η σημερινή άθλια κατάσταση της «απλήρωτης» ή κακοπληρωμένης εργασίας σε ερευνητικά προγράμματα αμφιβόλου ποιότητας.
àΟι ρυθμοί σπουδών εντατικοποιούνται (αυξημένες διδακτικές ευθύνες και καθηγητικές απαιτήσεις, απουσίες στα ΠΜΣ, ασφυκτικά χρονικά περιθώρια διεκπεραίωσης έρευνας κλπ.)
àΗ βασική έρευνα υποχωρεί προς όφελος της εφαρμοσμένης και άμεσα αξιοποιήσιμης από την αγορά ενώ η πολιτική πατενταρίσματος των ερευνητικών προϊόντων αποκαλύπτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την απομάκρυνσή της από τις κοινωνικές ανάγκες και την απουσία οποιουδήποτε φοιτητικού και εργατικού ελέγχου. Επιπλέον, η σταδιακή δημιουργία επιχειρηματικού απορρήτου έρευνας θα επιτρέπει στα ΑΕΙ να κρύβουν όποιους άσσους θεωρούν στο μανίκι τους και να χρησιμοποιούν ερευνητικά πορίσματα ως διαπραγματευτικό χαρτί στην προσέλκυση πόρων από ιδιώτες, την ΕΕ ή ακόμη και το ΝΑΤΟ (βλέπε πολεμική έρευνα σε πολλά πανεπιστήμια). Αυτό το απόρρητο αφαιρεί την κοινωνική πρόσβαση στην έρευνα, πρόσβαση η οποία και θα πουλιέται σε όποιον ερευνητή θέλει να ασχοληθεί.
Ειδικά στη σχολή μας η κατάσταση στιγματίζεται από:
è την επιβολή διδάκτρων και την ουσιαστική κατάργηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης
è την απουσία παροχής δωρεάν συγγραμμάτων
è την έλλειψη διάθεσης δανεισμού συγγραμμάτων απαιτούμενων στην βιβλιογραφία
è την πλήρη αδιαφάνεια όσον αφορά την τελική εκμετάλλευση των διδάκτρων
è την αδιαφάνεια της διεξαγωγής της έρευνας στο τμήμα μας
è την εξαιρετικά μεγάλη εντατικοποίηση των σπουδών μας ειδικά στο θέμα των εργασιών και των αντίστοιχων απαιτήσεών τους
è την υπαγωγή της έρευνας σε διάφορους σκοπούς πέρα από αυτός που θα συμφέρουν και θα καλύπτουν τις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας
Με μέτωπο παιδείας – εργασίας…
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
· Καμία άδεια σε κολέγιο-ΚΕΣ, να παρθούν πίσω όσες δόθηκαν. Να σταματήσει κάθε διαδικασία νομιμοποίησης και ισοτίμησής τους. Όχι στην ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05. Κατάργηση διδάκτρων, όπου αυτά υπάρχουν, στα μεταπτυχιακά προγράμματα, ούτε κουβέντα για επιβολή διδάκτρων στα δωρεάν μεταπτυχιακά
· Δωρεάν παροχή ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΩΝ, ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΔΡΟΜΩΝ.
· Άμεση έκδοση ενιαίου προϋπολογισμού για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών
· Άμεση έκδοση ενημερωτικών δελτίων σε κάθε εργαστήριο μηνιαίως ώστε να παρακολουθείται δημοσίως η έρευνα
· Κατάργηση των ΚΕΣ και κάθε μορφής ιδιωτικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Καμία σκέψη για αναθεώρηση του αρ. 16 ή παράκαμψής του.
· Κατάργηση της εθελοντικής εργασίας
· Να πάνε οι τελικές παραδόσεις των εργασιών στο τέλος της εξεταστικής του εξαμήνου
· Ανατροπή του νόμου-πλαίσιο, καμία εφαρμογή διάταξής του, να αποσυρθεί ο εσωτερικός κανονισμός. Καμία σκέψη για αξιολόγηση σε κανένα τμήμα.
· Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό. Διεύρυνση του σε σχολεία και εργασιακούς χώρους. Όχι στην ποινικοποίηση των συλλογικών αγώνων και των μαχητικών πρακτικών του φοιτητικού κινήματος.
· Καμία απόλυση εργαζόμενων στο πανεπιστήμιο
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
· Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, Δημόσια και Δωρεάν για όλους.
· Ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό.
· Aπεμπλοκή της Ελλάδας από τον Κοινό Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ), μπλοκάρισμα της διαδικασίας της Μπολόνια, ανυπακοή στις κατευθύνσεις και οδηγίες της ΕΕ για την εκπαίδευση.
· Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγκοινωνίες για όλους τους φοιτητές.
· Μέλη ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Όχι στην επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων.
· 1400 Ευρώ κατώτατος μισθός, για να ζουν όλοι αξιοπρεπώς από μια και μόνο δουλειά. Όχι στο “πάγωμα” των μισθών και τη λιτότητα, να καταργηθεί το Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ.
· Απαγόρευση των απολύσεων, όχι στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων με πρόσχημα την κρίση.
· Μόνιμη, σταθερή, λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους. Όχι στην ανεργία και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
· Να καταργηθούν όλοι οι αντι-ασφαλιστικοί νόμοι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (Πετραλιά-Ρέππα-Σιούφα). Πλήρη και διευρυμένη ασφαλιστική και υγειονομική κάλυψη όλων των εργαζομένων, καθώς και των νέων πτυχιούχων και ανέργων
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΝΕΟΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ, ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
αριστερός χώρος μεταπτυχιακών
Ενιαία Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου